CASE
case-dr-oetker-landningssida-header

Sveriges mest sålda fryspizzA – DELVIS tack vare influencers

Dr. Oetkers tävling i sociala medier fick ett oväntat lågt deltagande – trots det fina priset som låg i potten. Med hjälp av Cure Media och fyra noggrant utvalda YouTube-profiler lyckades företaget vända om helt. Influencersatsningen resulterade i att tävlingsdeltagandet ökade markant, och bidrog dessutom till en marknadsledande position för varumärket.

"Jag ser stort värde i att kunna låta influencers skapa mer anpassat content som tilltalar vår målgrupp bättre. Det är så vi når med spjutspets rakt in till dem!” 
- Fredrik Gahm, Manager - Marketing and Business Development på Dr. Oetker

I det här caset presenterar vi hur Dr. Oetker gick till väga med sin influencer marketing och vilka goda resultat kampanjen bidrog till.

Ladda ner och läs mer om:

  • Tävlingens upplägg och kampanjkonceptet

  • Hur de olika influencerna valdes ut

  • Vilka mål och resultat kampanjen genererade

  • Dr. Oetkers långsiktiga satsning på influencer marketing

top_influencer_marketing_agencies (3)certified_network_bluetext_logo

Ladda ner caset